U bent hier: Nieuws

Feestelijke opening van longcare Merendael

Dinsdag 05 September 2023

Op donderdag 31 augustus vond de officiële opening van longcare Merendael plaats! Met ruim 100 gasten aanwezig, werd dit bijzondere moment op het terrein van de Pompestichting gevierd.

De middag werd ingeluid door een welkomstwoord van de directie. Daarna drukten zij samen met senior zorgmanager Michelle Timmermans en klinisch manager Hilde Wijma symbolisch op de knop om het gebouw officieel te openen. Een mooi moment dat de start markeerde van longcare Merendael. De gasten kregen daarna de gelegenheid om het pand te bekijken en in gesprek te gaan met de medewerkers. In de avond kwamen medewerkers samen met familieleden en naasten langs om het gebouw te bezichtigen.

Longcare Merendael is een waardevolle toevoeging aan de Pompestichting. Het biedt een veilige en stabiele woonomgeving voor bewoners met een lange behandelgeschiedenis en complexe problematiek. Deze Longcare-afdeling biedt 30 verblijfsplekken voor bewoners die langdurige forensische beveiliging, begeleiding, toezicht en ondersteuning nodig hebben op een beveiligingsniveau 2-hoog.

Binnenkort zullen de eerste bewoners hun intrek nemen.

Naar het nieuwsoverzicht