Home   |   Over de Pompestichting   |   Werken bij de Pompestichting   |   Bezoekers   |   Contact   |   Kairos   |   Pro Persona
Alles over TBS   |   Scholing en opleiding   |   Onderzoek

Home  >  Nieuws
Maandag 10 juli 2017

Pompestichting start met zorgpaden

Verbeteren van kwaliteit van zorg

Na een intensieve periode van denken en ontwikkelen, werkt de Pompestichting sinds donderdag 6 juli volgens vastgestelde zorgpaden. De zorgpaden zijn uitgewerkt en de patiënten en bewoners zijn geplaatst op de juiste paden. Ook zijn de onderliggende systemen daarop ingericht.

De aanleiding voor het invoeren van zorgpaden is drieledig; allereerst wil de Pompestichting haar zorg continu blijven verbeteren. Daarnaast geeft de Wet Forensische zorg aanleiding voor een verschuiving van aanbodgerichte naar meer vraag gestuurde zorg. En ten derde zijn de bekostigingsmethodieken (DBBC's, ZZP's en EP's) veranderd.

Alle patiënten van de behandelkliniek zijn omgezet naar een zorgpad en de onderliggende systemen zijn ingericht op het werken volgens paden en het registeren van wat er wordt gerealiseerd. De komende maanden zal blijken of de paden goed zijn bedacht en volgens plan worden doorlopen.

Hiermee is weer een belangrijke stap gezet in de doorlopende professionalisering van de organisatie en onze kwaliteit van zorg met als ultiem doel het verminderen van recidive.

overzicht overzicht

Maandag 10 juli 2017
Pompestichting start met zorgpaden
Donderdag 01 juni 2017
Jaarverslag van Pompestichting
Maandag 24 april 2017
Jaarbeeld Pompestichting 2016
zie alle nieuws >

Over ‘terbeschikkingstelling’ (tbs) en de wijze waarop we de behandeling en veiligheid binnen de tbs-maatregel vormgeven.

EFP

Expertisecentrum Forensische Psychiatrie

Forensische Zorg

Voor professionals, over de verschillende aspecten van het werkveld.

Slachtofferhulp Nederland

Helpt slachtoffers van misdrijven, verkeersongelukken en calamiteiten.

zie alle links >>
?>