U bent hier: Relationele Veiligheid

Relationele Veiligheid

Naast het optimaliseren van de fysieke veiligheid en het verbeteren van procedurele veiligheid, blijft het vormgeven van relationele beveiliging een belangrijk aandachtspunt binnen de Pompestichting.

Relationele veiligheid is in het forensische werkveld een essentieel, onmisbaar en waardevol thema. Het is een begrip waar het werk impliciet van is doorspekt en waar professionals zich dagelijks in hun denken en handelen mee bezig houden. Sinds enkele jaren investeert de Pompestichting in het inbedden van de See Think Act (STA) methodiek om medewerkers te helpen bij het meer methodisch vormgeven van relationele veiligheid. Ondanks dat het thema zeker niet nieuw is, zorgt de STA methode voor samenhang en verdieping in het vormgeven van relationele veiligheid waardoor deze zich verder kan ontwikkelen. STA geeft een kapstok om kennis, observaties en handelen geïntegreerd en in samenhang te bespreken en zo relationele veiligheid bespreekbaar en hanteerbaar te maken.

Themadag Relationele Veiligheid

Ben je aanwezig op de Themadag Relationele Veiligheid en geïnteresseerd om hier meer over te lezen? Download dan hieronder:

Meer weten?

Volg onderstaande links voor meer informatie over:

Materialen