Pilot Electronic Monitoring

In 2019 is de Pompestichting samen met vijf klinieken (FPC's) gestart met de pilot Electronic Monitoring. Electronic Monitoring in de TBS houdt in het toepassen van moderne technologieën in de context van een effectieve behandeling. Er vindt bij elke individuele casus een beoordeling plaats, of en welke technologie bij een patiënt een toegevoegde waarde heeft. De toepassing van moderne technologieën past bij de ambitie van de klinieken om modern risicomanagement in het kader van een effectieve behandeling toe te passen.

De Pompestichting, onder leiding van directeur en tevens kartrekker van dit project Edo de Vries, neemt samen met FPC de Kijvelanden, FPC de Oostvaarderskliniek, FPC Dr. S. van Mesdag en FPC de Rooyse Wissel deel aan de pilot.