U bent hier: Onderzoek - KFZ projecten

Kwaliteit Forensische Zorg

KFZ staat voor programma Kwaliteit Forensische Zorg en is een samenwerking tussen het gehele forensische zorgveld, het ministerie van Justitie en Veiligheid en GGZ Nederland. Het doel van KFZ is het ontwikkelen en verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van forensische behandelingen met als gevolg betere zorg voor patiënten en een veiligere samenleving voor iedereen.

KFZ zet gemiddeld 2 keer per jaar een call-ronde uit, calls zijn oproepen aan professionals in het forensische zorgveld om in te spelen op een concrete onderzoeksvraag. Voorbeelden van onderzoeksvragen zijn bijvoorbeeld de ontwikkeling van een richtlijn of de implementatie van een bepaalde behandelmethode. De Pompestichting reageert regelmatig op deze calls door samen met andere instellingen een projectvoorstel in te dienen. Als het projectvoorstel wordt goedgekeurd door KFZ worden er financiële middelen beschikbaar gesteld zodat het desbetreffende onderzoek uitgevoerd kan worden.

Een selectie van calls waar de Pompestichting aan bijdraagt: