Pompestichting start met zorgpaden

Maandag 10 Juli 2017

Na een intensieve periode van denken en ontwikkelen, werkt de Pompestichting sinds donderdag 6 juli volgens vastgestelde zorgpaden. De zorgpaden zijn uitgewerkt en de patiënten en bewoners zijn geplaatst op de juiste paden. Ook zijn de onderliggende systemen daarop ingericht.

De aanleiding voor het invoeren van zorgpaden is drieledig; allereerst wil de Pompestichting haar zorg continu blijven verbeteren. Daarnaast geeft de Wet Forensische zorg aanleiding voor een verschuiving van aanbodgerichte naar meer vraag gestuurde zorg. En ten derde zijn de bekostigingsmethodieken (DBBC's, ZZP's en EP's) veranderd.

Alle patiënten van de behandelkliniek zijn omgezet naar een zorgpad en de onderliggende systemen zijn ingericht op het werken volgens paden en het registeren van wat er wordt gerealiseerd. De komende maanden zal blijken of de paden goed zijn bedacht en volgens plan worden doorlopen.

Hiermee is weer een belangrijke stap gezet in de doorlopende professionalisering van de organisatie en onze kwaliteit van zorg met als ultiem doel het verminderen van recidive.