U bent hier: Nieuws

Open Dag Pompestichting

Donderdag 01 Februari 2018

Zeven forensisch psychiatrische centra en klinieken openen zaterdag 17 maart 2018 hun deuren voor het publiek. Voor bezoekers een unieke kans om een kijkje te nemen achter de muren en een antwoord te krijgen op vragen over TBS, behandeling en veiligheid. Inschrijven is verplicht en kan vanaf maandag 5 februari om 07.00 uur. Met deze Open Dag sluit TBS Nederland aan bij de Nationale Week van Zorg en Welzijn die van 12 tot en met 17 maart 2018 plaatsvindt.

De fpc’s en fpk’s die deelnemen aan de Open Dag zijn:
- FPK de Beuken, Boschoord
- FPC Van der Hoeven Kliniek, Utrecht
- FPC Van der Hoeven Kliniek (locatie De Voorde), Amersfoort
- FPC de Kijvelanden, Poortugaal
- FPC Dr. S. van Mesdag, Groningen
- FPC de Oostvaarderskliniek, Almere Buiten-Oost
- FPC Pompestichting, Nijmegen
- FPC Pompestichting (LFPZ), Zeeland
- FPC de Rooyse Wissel, Venray

Inschrijven
Inschrijven is verplicht en kan (via www.tbsnederland.nl) vanaf maandag 5 februari 07.00 uur tot en met zondag 25 februari. Het aantal plaatsen is echter beperkt en ‘vol is vol’. De minimumleeftijd voor deelname is 12 jaar. Personen onder de 18 jaar krijgen alleen toegang mits zij begeleid worden door een volwassene. Bij het inschrijven heeft u het nummer van het legitimatiebewijs, de adresgegevens en de geboortedatum nodig van de mensen die u wilt inschrijven.

Programma FPC Pompestichting
Bij de Pompestichting zijn tijdens de Open Dag twee vestigingen te bezoeken; de behandelkliniek in Nijmegen en de Langdurige Forensisch Psychiatrische Zorg (LFPZ)-voorziening in Zeeland (NB).

Behandelkliniek Nijmegen
Tussen 08.30 uur en 12.30 uur zijn bezoekers van harte welkom bij de Open Dag van de behandelkliniek in Nijmegen. Wij bieden u een unieke kans op een rondleiding langs verschillende onderdelen van de kliniek. Tijdens deze rondgang krijgt u de mogelijkheid om vragen te stellen aan zowel medewerkers als patiënten. Wij hopen daarmee een beeld te kunnen geven waar de TBS-gestelden verblijven en wat zij aangeboden krijgen op behandel- en dagbestedingsgebied. Tevens geven wij u graag uitleg over hoe het is om met deze bijzondere doelgroep te werken en informeren wij u graag over de huidige vacatures. Tijden behandelkliniek: 08.30 – 10.30 uur en 10.30 – 12.30 uur.

LFPZ Zeeland (NB)
De Open Dag biedt u een unieke kans op een rondleiding in de Langdurige Forensisch Psychiatrische Zorgvoorziening in Zeeland (ook wel bekend als ‘longstay’). Tijdens uw bezoek krijgt u alle informatie die u wilt hebben over het leven en werken binnen deze bijzondere voorziening. U kunt vragen stellen aan medewerkers en bewoners tijdens een rondleiding over het grote terrein en de gebouwen. Wij hopen daarmee een beeld te kunnen geven waar de TBS-gestelden met een langdurige forensisch zorgindicatie verblijven, wat zij aangeboden krijgen op behandel- begeleidings- en dagbestedingsgebied. U kunt hierdoor ook een indruk krijgen hoe het is om (voor sommigen) vele vele jaren in deze omgeving te verblijven. Tevens geven wij u graag uitleg over hoe het is met deze bijzondere doelgroep te werken en informeren wij u graag over de huidige vacatures. Tijden LFPZ: 09.00u – 10.30 uur en 11.00u – 12.30 uur.

De Open Dag is een gezamenlijk initiatief van de fpc’s in Nederland. Meer informatie over TBS Nederland vindt u op de site www.tbsnederland.nl.

Naar het nieuwsoverzicht