U bent hier: Nieuws

Pompestichting doet zaterdag 21 maart 2020 mee aan Open Dag TBS Nederland

Dinsdag 11 Februari 2020

Acht forensisch psychiatrische centra en klinieken openen zaterdag 21 maart 2020 hun deuren voor het publiek. Zo ook de behandelkliniek Nijmegen van de Pompestichting en onze locatie voor Langdurige Forensisch Psychiatrische Zorg  in Zeeland (Noord Brabant).

Voor bezoekers een unieke kans om een kijkje te nemen en een antwoord te krijgen op vragen over tbs, behandeling en veiligheid.

Inschrijven verplicht

Inschrijven voor de Open Dag is verplicht en kan van maandag 17 februari om 8.00 uur tot en met zondag 1 maart via www.tbsnederland.nl Het aantal plaatsen is beperkt en vol is vol. De minimumleeftijd voor deelname is 12 jaar. Personen onder de 18 jaar krijgen alleen toegang als zij worden begeleid door een volwassene. Van iedereen die zich aangemeld, wordt het nummer van het persoonlijke legitimatiebewijs, de adresgegevens en de geboortedatum gevraagd.

Wat is er te zien?

Binnen de behandelkliniek Nijmegen zijn er twee momenten waarop belangstellenden een rondleiding kunnen krijgen langs verschillende onderdelen van de kliniek. Tijdens deze rondgang krijgt u de mogelijkheid om vragen te stellen aan zowel medewerkers als patiënten. Wij hopen daarmee een beeld te kunnen geven waar de TBS-gestelden verblijven en wat zij aangeboden krijgen op behandel- en dagbestedingsgebied. De eerste ronde start om 08.30 uur, de tweede om 10.30 uur.

Binnen de Langdurige Forensisch Psychiatrische Zorgvoorziening in Zeeland krijgt u alle informatie die u wilt hebben over het leven en werken binnen deze bijzondere voorziening. U kunt vragen stellen aan medewerkers en bewoners tijdens een rondleiding over het grote terrein en de gebouwen. Wij hopen u daarmee een beeld te kunnen geven van waar de tbs-gestelden met een langdurige forensische zorgindicatie vele jaren verblijven en wat zij aangeboden krijgen op behandel- begeleidings- en dagbestedingsgebied. Hier zijn drie rondgangen: om 09.00, 11.00 en 13.00 uur.

Op www.opendagtbsnederland.nl is vanaf 17 februari meer informatie te vinden over de programma’s in alle deelnemende instellingen.

Het is de vijfde keer dat er een gezamenlijke Open Dag wordt georganiseerd. Tijdens de laatste Open Dag in 2018 bezochten ruim 1600 bezoekers een instelling. Met deze Open Dag sluit TBS Nederland aan bij de Ontdekdezorg week die van 16 tot en met 21 maart 2020 plaatsvindt.​

Naar het nieuwsoverzicht